سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شناخت انواع بالابر برقی در ایران

 

راه های ارتباطی با کارشناسان وزنه کرین>02146063707 - 02146063708 - 02146063709 - 09126386708 - mmp@vaznehpolfelez.com

همانطور که می دانید همه بالابرهای جرثقیل یکسان ساخته نمی شوند و اگر می خواهید برای نیازهای تجاری خود تصمیم درستی برای خرید بگیرید، باید تفاوت بین انواع بالابرها را بدانید.

رایج ترین انواع بالابر برقی، بالابرهای سیم بکسلی، بالابر زنجیری، بالابر دستی و بالابر پنوماتیکی است. همه این بالابرها شبیه یکدیگر هستند، اما در برخی مناطق با شرایط متفاوت تولید می شوند.

در انواع بالابر برقی عملکرد همه آنها بدینگونه است که باری را بالا یا پایین می آورند و در طراحی اولیه آنها معمولاً بارها را از طریق چرخ درام بلند می کنند که سیم بکسل را به دور خود می چرخاند استفاده می کنند.

سه ویژگی مهم در بالابر

هر یک از این ویژگی های بالابر برقی بر هزینه، اثربخشی و موارد استفاده بالابر تأثیر می گذارد. توجه به همه آنها مهم است زیرا اگر بالابر خریداری شده فقط یکی از این سه مورد را برای نیازهای شما نداشته باشد، خرید بالابر برقی شما بی فایده است.

قدرت بالابر برقی :  اولین چیزی که در بالابر برقی باید به دنبال آن باشید نحوه تغذیه آن است.

نوع زنجیر و یا نوع سیم بکسل بالابر : نکته بعدی که در بالابرها باید به دنبال آن باشید این است که بالابر از چه نوع زنجیره باری ویا چه نوع سیم بکسلی برای بلند کردن استفاده می کند.

نصب بالابر : آخرین چیزی که هنگام خرید بالابر باید به آن توجه کرد نحوه نصب آن بالابر است.

بالابرهای برقی یا الکتریکی از موتورهای قدرتمند برای بلند کردن هر چیزی که به آنها وصل می کنید استفاده می کنند.

این بالابرها در صنایع مختلفی از ساخت و ساز تا کارخانه های تولیدی مورد استفاده قرار می گیرند.

برخی از مواردی که باید در مورد بالابرهای برقی در نظر بگیرید، تعداد بالابرهایی است که باید در هر ساعت انجام دهید.

از آنجایی که این بالابرها با برق کار می کنند، برخی از بالابرهای دستی یا پنوماتیکی در معرض گرم شدن هستند.

شما واقعاً نمی خواهید موتور شما خیلی داغ شود زیرا می تواند باعث آسیب شدید به موتور شود و باعث خرابی فاجعه بار شود.

بنابراین، دانستن اینکه چند بار باید مواد را بلند کنید، و چند بار باید جرثقیل را راه‌اندازی و متوقف کنید، و اینکه بالابر شما چقدر طول می‌کشد بار را جابه جا کند، از فاکتورهای مهمی است که در یافتن بالابر برقی مناسب می توانید استفاده کنید.

راهنمای طبقه بندی وظایف بالابر

همانطور که از قبل خواندید متوجه شدید که هر چثد زمان بار برداری طولانی باشد به جرثقیل آسیب می رساند پس باید مشخص شود که چقد زمان باید صرف شود بدون اینکه به بالابر اسیبی وارد شود پس درجه بالابر برقی تعیین می کند که چقدر می توانید از آن استفاده کنید و همچنین ممکن است با مقداری که می توانید بلند کنید مرتبط باشد. همه این عوامل زمانی که طول عمر بالابر خود را در نظر می گیرید به کار می آیند. اگر یک بالابر را بیش از حد کار می کنید، تعجب نکنید که باید زودتر آن را تعویض کنید.

شرکت وزنه پل فلز با داشتن تیم فروش جرثقیل بالابر و سیستم جرثقیل با ظرفیت های بالابری از 250 کیلوگرم، 1000 کیلوگرم، تا 100 تن با قابل استفاده در مکان های داخلی یا خارجی مانند، گارکاه ها ، سوله ها ،سایت های ساختمانی، انبارها، کارخانه های صنعتی، ایستگاه ها را با بهترین قیمت تامین می کند . شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

 

انواع بالابر جرثقیل بر اساس کاربرد آن ها

بالابر جرثقیل ساختمانی

در میان انواع بالابر جرثقیل، بالابر جرثقیل ساختمانی یکی از انواع بالابرهایی است که برای ساخت ساختمان های بزرگ استفاده می شود که به نام بالابر تاورکرین معروف است. بالابر جرثقیل ساختمانی معمولاً از یک یا دو پل خاص تشکیل شده است که در امتداد یک برج که در بالا و پایین حرکت می کنند استفاده می شوند. هر بخش از دکل ممکن است تا 25 متر ارتفاع داشته باشند و مهم است که در این فواصل به منظور ایجاد ثبات اضافه شوند. با استفاده از یک سیستم پیشرفته میتوانید در امتداد بخش های دکل با سرعت های مختلف ، بالابر حرکت کند.

بالابر جرثقیل معدن

بالابر جرثقیل معدنی نوعی بالابر برقی است که می توان از آن در معادن زیرزمینی استفاده کرد. بالابر جرثقیل معدنی معمولا برای کمک به نیروی انسانی و با استفاده از نیروی الکتریکی برای بالا بردن و پایین آوردن وسایل نقلیه به داخل شفت استفاده می شود. بالابرهای برقی پرکاربردترین بالابر در معادن هستند. سه نوع جرثقیل مختلف ممکن است برای این نوع عملیات استفاده شود، که با نام بالابر درام، بالابر اصطکاکی و جرثقیل چند سیم بکسلی شناخته می شوند .

بالابر جرثقیل ریلی

یکی از انواع بالابرهای سقفی از ریل هایی استفاده می کند که در بالای سطح زمین قرار دارند. بالابرهای ریلی سقفی معمولاً توسط برخی ساختمان ها و یا نوع دیگری از سازه پشتیبانی می شوند. مزیت اصلی بالابرهای سربار ریلی این است که با خیال راحت از مسیر خارج شده و مانعی در محل کار ایجاد نمی کنند. هنگامی که در جرثقیل سرعت و قابلیت حمل بسیار مهم است، جرثقیل سوار بر کالسکه انتخاب عالی است. که می توانید در امتداد مسیرهای مختلف حرکت کند  که می تواند به سرعت از یک مکان به مکان دیگر حرکت کند. 

می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس حاصل نمائید.